Det handlar om perspektivet

Egentligen tycker jag inte att man ska gräva ner sig alltför mycket i det som är dåligt. Livet blir så mycket trevligare om man är tacksam för det man har, istället för att vara bitter över det man inte har. Men. Alla dessa karriärrådgivare och deras svador i tidningarna går mig på nerverna! Får jag höra en enda gång till att det gäller att ”fokusera på det positiva” så vet jag inte vad jag gör! Jag blir bara galen om någon kommer utifrån och säger åt mig hur jag ska känna mig. För vad angår det dem?

Explore posts in the same categories: blandat, jobb, psykologi

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Det handlar om perspektivet”

  1. Meropera Says:

    Tacksamhet kan vara en stilla drivkraft. Förnöjsamhet likaså. Att vara positiv däremot blir lätt ett krav och en påklistrad attityd. Då är det bättre att vara motvals och lite negativ för då är man åtminstone levande alldeles själv i den känslan och försöker inte vara någon annan än man är.
    Det finns många krafter i dagens samhälle som vill så frö av tvivel i sinnena. Är du nöjd med livet, kär i livskamraten, mår hyggligt, var glad och nöjd för det och strunta i konsulter och coacher.


Kommentera

