Om att klaga på servicen

Såg en insändare i vår lokala blaska igår, vilken klagade på länstrafikens respons på klagomål. Det har varit rätt eländigt häromkring ett tag, med många nya förare (medför ryckiga stopp och starter, dålig tidtabellshållning etc) och läckande bussar (seriöst, det regnar in!). Insändarskribenten hade tydligen gjort vad jag och många andra funderat på, och skrivit till länstrafiken och klagat på saken. Det svar hon fick gick enligt följande mall: ”Tack för dina synpunkter. Vi kommer att ta upp dem med vår partner.” Skribenten tyckte att det hela var riktigt dåligt. Kan man inte få någon att ta ansvar för något, sedan busstrafiken las ut på entreprenad? Och vem är denna mystiska partner?

Jag undrar om det är så enkelt. Att politikerna skyller på tjänstemännen som skyller på utförarna som skyller på politikerna och så vidare ad infinitum, den karusellen har vi sett förut. Att skyffla över ansvaret någon annanstans och gömma sig i byråkratin, det funkar precis lika bra både med entreprenadmodellen och med offentliganställda-modellen.

Fast jag kan inte låta bli att undra hur moderaterna et al menar att saker ska bli bättre när de läggs ut på entreprenad, så länge det är samma bussförare som kör samma gamla bussar och arbetet leds av samma typer som tidigare var trafikledare hos landstinget…

Annonser
Explore posts in the same categories: politik

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Om att klaga på servicen”


  1. o cam cong nghiep

    Om att klaga på servicen | Utan titel


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: