Öppet brev till Radiotjänst

Bästa Radiotjänst,

för en tid sedan skickade Ni mig ett brev, som jag ännu inte har besvarat. Ni undrar säkert varför. Ni hade ju ansträngt Er så mycket för min skull, med frankerat returkuvert och allting, och jag skulle bara behöva kryssa i några alternativ. Jag tackar så mycket för besväret!

Men saken är den att inget av Era alternativ passar mig. De enda valmöjligheter, som stod till buds på Er blankett, var det datum då man införskaffat TV, samt om man önskade betala per månad, per kvartal eller per år. Ni tar miste. Anledningen till att jag inte finns i Era register, och inte betalar TV-avgift, är att jag inte innehar någon TV. Jag vill vördsammast påminna Er om, att oskuldspresumptionen bör gälla även människor som inte betalar TV-avgift. Till nästa gång ber jag Er, att vänligen lämna den möjligheten öppen att jag skulle kunna vara ärlig, och ange ett alternativ för oss, som inte har TV, på blanketten!

Med utmärkt hälsning

Tetris

Explore posts in the same categories: blandat, politik

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “Öppet brev till Radiotjänst”

  1. moralupp Says:

    För dig som vill göra uppror mot Radiotjänst finns TV-upproret!

    http://www.tvupproret.se


  2. Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.


Kommentera

