Ryanair – ett aprilskämt

Min favorit hittills bland årets aprilskämt handlar om Ryanair. Hade jag inte läst den i en lista över aprilskämt hade jag gått på den! Ryanair är liksom sådana. Försöker påstå att de är billiga, och sedan tillkommer flygskatt och bagageavgift och avgift för att du betalar med kort (den sistnämnda dessutom per biljett och inte per betalningstillfälle!)…

Säkerheten på flygplatser kunde också vara ett aprilskämt, om den inte vore igång året runt. Alla vätskor är jättefarliga, om man inte lägger dem i genomskinliga plastpåsar, för då blir de plötsligt ofarliga. Vattenflaskor är såklart inte tillåtet. Och vattnet på andra sidan säkerhetsspärren säljs till totalt överpris. Fioler är ett knepigt kapitel; strängarna kan ju användas till att strypa folk! Däremot har jag kommit igenom med en sju cm lång kiltnål som höll ihop mina kläder. Den var av koppar så jag förmodar att metalldetektorerna missade den.

Situationen med vattnet kan utnyttjas på många sätt. En gång satt vi i planet och väntade på att få lyfta, när flygvärdinnorna meddelade att vi skulle komma att bli betydligt försenade på grund av oförutsedda händelser. En man bad om vatten till sina döttrar. Javisst har vi vatten. Fem euro flaskan! Värdinnorna låtsades inte höra hans invändningar, och till slut betalade han. Fem minuter senare började vi taxa ut mot startbanan. Vilket bolag det var? Ryanair såklart…

Annonser
Explore posts in the same categories: blandat, politik

Etiketter: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “Ryanair – ett aprilskämt”


  1. […] eller löjliga säkerhetsåtgärder som enbart försvårar för den som vill vara laglydig (tänk flygplatssäkerhet, tänk sänkta hastighetsgränser, tänk DRM och Spore)… ok, mitt sistnämnda exempel kommer […]

  2. Göte Nävermyr Says:

    Ryanair tog våra pengar.
    Vi bokade enn resa för vår sonson Johan till Alicante men konstaterade inte att det var 16 år som krav för att flyga ensam,vi bad raianair om en lösning men de hänvisade bara till vårt försäkringsbolag,inga pengar tillbaka ingen hjälp att få från dem.Först blir man ledsen sen arg,Hur kan Ryanair behandla kunder på detta sätt?Vi kommer aldrig att resa med detta bolag vi kommer att tala om för alla vilket jävla skitbolag ryan är de borde inte få lämna marken,och så mycke skit som ryan har omkring sig både på konsumentverket och på internett så är man förvånad att de fortfarand får tillstånd att flyga!


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: